KALAU KAMU KLIK SAYA SAYA PUN SUKA NAK KLIK KAMU

Monday, September 10, 2012

SUAMISTERI EPISOD JALAN-JALAN

Salam..

Situasi ni macam pernah terjadi..tapi dimana ???Jom layan..

Isteri: Abang, jom kita jalan-jalan keluar rumah. Bosan la asyik duduk rumah. Lagipun dah lama kita tak luangkan masa bersamakan.
Suami: (Mengerutkan dahi)...Ish..awak ni. Duit tengah tak mandang la sayang..Gaji tak masuk lagi.
Isteri: Kita bukan jalan-jalan nak pakai duit banyak pun. Kita bersiar2 dekat taman untuk ambil angin macam  kita bercinta dulu. 
Suami: Nanti la saya fikir.
Isteri :(Muka kecewa)..merajuk la...

SEKIAN


Komen saya: 

Mungkin biasa atau jarang-jarang berlaku situasi ini dikalangan kita bukan? Namun apa yang saya ingin katakan ialah kekangan masa, kewangan dan pelbagai alasan lagi menjadi faktor mengapa ia terjadi. 

Buat para suami, cuba anda fikir sejenak. Hari-hari anda sibuk kerana hari-hari adalah hari bekerja anda demi melunaskan tanggungjawab sebagai ketua keluarga. Duit pun tidak mencukupi. Hujung minggu untuk habiskan dengan hobi. Wah, banyaknya alasan. Erm, masalah yang biasa kita dengarkan.

Wahai suami,
Anda perlu ingat bahawa kerja tidak akan pernah habis, duit boleh dicari akan tetapi keluarga tiada berganti jika sudah merajuk hati.Oleh itu, luangkanlah sedikit waktu untuk isteri anda seperti zaman bercinta dahulu.  Jika zaman bercinta dulu tidak kisah mahu berjumpa kerana rindu walaupun duit tiada apa salahnya sudah berkahwin. Biasakanlah diri anda merancang sesuatu untuk menghabiskan masa bersama isteri anda. Jika anda boleh merancang untuk pekerjaan, hobi dan kegemaran anda begitulah juga harapan seorang isteri yang tandus kemesraan dan kasih sayang anda. Kasihanilah mereka kerana pengorbanan 24 jam mereka adalah sentiasa untuk rumah anda syurga anda. Bagaimana pula dengan anda. Itu juga adalah tanggungjawab anda demi kebahagiaan rumahtangga anda. Pahala juga menanti anda kerana membuatkan isteri anda tersenyum bahagia. Pasti berseri-seri rumahtangga anda.

Tips:
 Kalau sibuk dengan kerja dan tiada masa untuk merancang di sini ada aktiviti menarik buat anda dan isteri. Tidak menelan belanja beribu-riban pun. Anda boleh melakukan hobi anda bersama-sama. Misalnya memancing tapi jangan pula anda layan pancing anda  sahaja. Tujuan anda adalah untuk bermesra dengan isteri. Jadi apa salahnya anda memancing sambil memancing kemesraan bersama (takkan nak kene ajar kot)...Macam tu la juga dengan aktiviti lain seperti memasak, mengemas rumah, makan bersama, bersiar-siar di taman,  bersenam dan lain-lain lagilah. Apa yang penting segala aktiviti itu mesti kene ada kemesraan. Romantik macam tu la. Jangan malu untuk mewujudkan adegan romantik bersama isteri anda ok. Jangan la jadi batu. Isteri pun naik bosan nanti..Sebelum terlupa isteri mana-mana pun suka sangat bila suami dia peluk dengan ikhlas...sekian terima kasih..wasalam>.<

1 comment:

  1. bertolak ansur. tak gitu. hehe. konon cam dah kawin je bagi komen..hahaha

    ReplyDelete