KALAU KAMU KLIK SAYA SAYA PUN SUKA NAK KLIK KAMU

Wednesday, May 30, 2012

MACAM - MACAM MONOLOG

MONOLOG HATI

Jauh hati lagi???

Dia:Oi..boleh jalanlah dengan jauh hati kau tu.

Aku:Suka hati aku la..aku punya hati...kau tak pernah rasa apa aku rasa tahu tak???

Dia:Eleh..sedikit pun dia tak pernah peduli rasa kau..boleh jalan la ...Ingat dia nak layan kehendak kau tu...???Sendiri mahu ingat la sis...yang kau nak seksa diri kau tu buat apa..nangis sana sini la...buat penat je..membazir kau tahu...dia tak akan feel dengan lelehan air mata kau tu...simpati pun jauh sekali kau tahu..

Aku:Aku punya suka ok..kau jangan nak menyebok2...aku nak nangis ke..pecahkan barang ke untuk lepaskan geram itu terpulang ok...aku yang penat aku tanggung...sekurang-kurangnya aku ada sedikit kepuasan tau???even dia buat bodoh aku dah tak peduli...aku bukan wanita yang dapat sembunyi air mata aku..lama2 mengalir juga..sebab dengan ini yang buat aku kuat...alah bisa tegal biasa...biarlah dia terus menerus nak sakitkan hati aku...

Dia:kau ni tak paham2 la...perasan ke tak..???ada dia cuba berubah demi kau???contoh pasal rokok??orang kata sayang bini hendak buat seribu daya kan???nah..apa sudah jadi...macam alasan diberi kan???dan satu lagi ada dia buat macam kehendak kau...buat pun macam di paksa...kau nak romantik ada dia cuba belajr cara nak jadi romantik..??ada dia masih segan2 nak memanjakan engkau..tak kan???jauh sekali...malah kau yang terhegeh2 melayan dia..dekat2 sama dia..cerita itu ini pada dia...hahahha....mithalinya kau...bagus sangat....kau harap kau dapat balasan setimpal tapi nyata jauh sekali kan..kesian2..kesian...

Aku:itu tanggungjawab aku ok..kau jangan nak bolak balik cerita...


Dia:ha yela...TANGGUNGJAWAB la sangat...kau tahu ke tak....semua tu isu kerukunan rumah tangga...perkara yang dapat menegkalkan kebahagian hati suami isteri dalam berumahtangga.....tapi kesian kat kau kan...suami kau asyik 24 jam melayan kepenatan kerja....kau jadi no 2 kan...hahahahaha...kau kira KULI la jugak kan...nak semua2 tu jangan angan2 la beb...

Aku:Sudah2...aku tak nak dengar cakap gila kau tu...

Dia:oit..aku nasihat jela...kau tu jangan lembik....kene kuat semangat...ni tak sikit2 nangis..sikit2 nangis...lembik betul...pastu marah2...alih2 sekarang suka nak musnahkan barang...


Aku:dah itu cara aku rasa lega walaupun sedikit...

Dia:rilex la...kau kene sabar...kan dah pesan dari dulu jangan terlalu mengharap cinta seorang manusia bernama lelaki...sekejap je kau rasa....

AKu:Aku...AKu...

Dia:KAu setuju pendapat aku kan???Sudahlah ...laki2 yang sempurna hanyalah rasulullah..jangan terlalu mengharap ok...sekarang lelaki banyak sungguh jahil dengan ilmu kerukunan rumah tangga..if mereka nak berubah mereka akan belajar cara2 menjadi suami yang di dambakan isteri...dan akan buat sedaya baik untuk isteri..tapi kau pun kene sama gak...sekarang redha dan pasrah kekurangan suami kau tu...doa banyak2 ok..if tuhan tak makbulkan pun nanti kat syurga kau dapat apa kau mahu....

AKu:...aku rasa jika alasan suami mencari lain atau dah bosan dengan isteri kerana layanan isteri dirumah tak memuaskan inilah puncanya kan????suami tak beri komitmen yang baik so isteri mana tak akan fed up.malas nak layan lama2kan??pastu suami salahkan isteri pula..dan aku takut kalau aku termasuk golongan ni...biarlah suami aku tak layan aku atau apa pun tapi aku tetap sayang dan cintakan dia...aku sepatutnya tetap melayan dia dengan baik...tapi adilkah???????

Dia:dah2...istigfar banyak2 ok....

No comments:

Post a Comment