KALAU KAMU KLIK SAYA SAYA PUN SUKA NAK KLIK KAMU

Saturday, January 7, 2012

SIKAP PEMBONCENG MOTOSIKAL PEREMPUAN

Salam guys

Ini bukan umpatan
Hanya kata terbuku ingin diluahkan
Minta pendapat berkongsi sesama kalian

Kalau ada terasa oleh kalian
Inilah yang kita namakan kebetulan
Kalau,makan cili takkan manis pula rasanyakan??
So anda baca anda simpulkan.

Suatu hari aku di pekan
Malunya aku sabagai perempuan
Terlihat dek mata sukaan syaitan
Tergedik-gedik bermotoron
Ketawa-ketawa sakan
Sudahlah Islam aurat pula diabaikan
Tambah-tambahan engkau itu perempuan
Rasa meluat hanya diketahui tuhan

Waktu membonceng haruslah menjaga peradaban
Supaya terlihat tidak menjelekkan
Penunggangnya pun  duduk biar bersopan
Tak perlu menonggek ke depan
Tak tahu ke supan???

Tiba-tiba hatiku terdetik kasihan
Seringkali sahaja golongan ini mendapat kutukan
Mungkin sebab itu mereka buta tulikan
Apa orang sekeliling katakan
Jadi mari kita ambil pengajaran
Apa salah kita doakan
Agar mereka menerima nur tuhan
Anggap sahaja perbuatan mereka sebagai ujian
Sama ada kita jadikan umpatan 
Atau pilihan mencari pahala dalam kehidupan

6 comments:

  1. Follow #6 (caping gunung), please foll-back, Guys...

    ReplyDelete
  2. Selamat malam sahabat, trima kasih atas kunjungannya :)

    ReplyDelete
  3. cantik susunan ayat die, ada maksud sendiri, done follow

    ReplyDelete
    Replies
    1. fardina
      tq nur fardieana....i want follow u back but tak dapat masuk link awk...and tq..saya tulis mengikut pendapat saya...

      Delete