KALAU KAMU KLIK SAYA SAYA PUN SUKA NAK KLIK KAMU

Sunday, January 8, 2012

KENAPA SUKA BUKA AIB ORANG DARIPADA MENDOAKAN MEREKA???

Salam semua

Entri aku apa kali ini ya????
Mood aku pun tengah kecewa
Kecewa dengan sikap manusia
Yang suka berjaja-jaja
Apa???
Yela...menjaja cerita
Daripada cuba merahsia
Kamu paham ke apa?

Itu hari kes Amalina
Sekarang Ustaz Azhar Idrus pula
Sebenarnya bukan mereka sahaja
Banyak sudah tidak terkira
Aku tak mahu komen apapun tentang mereka
Cuma  mahu cakap sikit saja

Apa masalah sebahagian kita???
Kita yang bukan jin, iblis atau syaitan tapi manusia
Bila dengar yang buruk punya cerita
Sepantas kilat mereka-reka cerita
Jika tersalah mengundang fitnah beraja
Lebih baik pergi membunuh sahaja

Adapun benar atau salah bukan isunya
Tetapi maha penting menutup aib mereka
Ia juga buat kita berganda pahala
Allah juga akan pelihara aib kita
Lebih-lebih di akhirat dari di dunia

Buat mereka yang suka cara sedemikian rupa
Ingatlah kita bukan tuhan untuk mengadili mereka
Apa salahnya kita terus berdoa
Mohon semua mendapat hidayahNya
Semoga bertaubatlah sebelum tinggalkan dunia
Kalau masih tak sedar tak tahu nak kata apa
Serahkan pada Allah sahaja

Sekian dari aku sampai sini sahaja

16 comments:

  1. Untuk Perkara Baik Dipersilakan Saudara..:)

    ReplyDelete
  2. itulah ream dunia ... buka aib org mmg senang, tp diri sendiri bagaimana kan ... Ya Allah jauhkanlah aku dr kejahatan orang lain, Ya Allah jauhkan juga dr kejahatan diriku sendiri ... Amin
    saya follow kamu

    ReplyDelete
    Replies
    1. razi
      -amin...dan kadang2 tanpa sedar ada juga manusia buka aib sendiri akhirnya. Itulah salah satu akibat suka membuka aib orang...

      Delete
  3. part ustaz azhar yg xbrape boleh terime.,ulama pon nx di fitnah.,hurm

    ReplyDelete
    Replies
    1. qil
      -itula..bukan dia sahaja...banyak dah..jahil manusia tu....kalau menci sekalipun kita bukan tuhan adili mereka...

      Delete
  4. manusia memang selalu suka menyebok....

    kan?

    ReplyDelete
  5. jom join

    http://blurrr4evablurr.blogspot.com/2012/01/segmen-saya-tersenarai-dalam-1000-blog_08.html

    ReplyDelete
  6. baru tadi ada perdebatan pasal aib mengaib ni....hrmmm

    http://ch000tz.blogspot.com/2012/01/errrrrkkterover-tweeets-lah-pulak-hehe.html

    ReplyDelete