KALAU KAMU KLIK SAYA SAYA PUN SUKA NAK KLIK KAMU

Tuesday, January 3, 2012

AKADEMIK CEMERLANG TAPI AURAT TERBUKA, SAHSIAH TERUK DAN LAIN-LAIN


Salam guys
Kali ini mata jemari cepat je mahu menaip cerita si dia
Cerita yang tengah panas macam pisang goreng
Siapa??ala...budak tu la FULL STOP
Hati aku kata jangan
Aib, jangan teruskan okeyh????
Betul atau tidak biarlah
Kita simpan sendiri saja
Agar Allah pelihara aib kita juga
InshaAllah...

Apa realiti mata jemari aku ingin katakan???
Sedetik kata ingin ku luahkan luahkan
Nasihat aku ini bukan sembarangan
Khusus mereka bernama perempuan
Semua berkait dengan hati yang dapat aku katakan

Bila kita sudah cemerlang akademik
Jangan lupa kecemerlangan jatidiri
Beringat pula tentang kecemerlangan sahsiah
Maka akan kita peroleh kecemerlangan dunia akhirat

Teringat kata-kata seorang ustaz masa aku sekolah dulu------>

Sia-sia saja hanya cemerlang akademik tetapi tidak menjaga aurat, akhlaq buruk dan seangkatannya. Pandangan Allah tidak diutamakan tetapi mereka mengutamakan pandangan manusia. Ustaz tak bangga pun kalau anak murid ustaz cemerlang tetapi aurat terdedah. Sia-sia ilmu yang mereka belajar sebab tak amalkan.

Bersyukur kita punya wanita Islam seperti dia. Aku memang tidak pernah bertemu tetapi aku tahu sedikit sebanyak kisah beliau. Contohilah Siti Fatimah Mukhtar yang terus cemerlang di U.K dan tetap menjaga peradaban wanita Islam. Mari kita terus doakan beliau agar terpelihara dari pengaruh budaya dan semoga beliau terus tabah hadapai ujian di sana. Kalian boleh kagum dengan beliau tetapi jangan sampai kekaguman kalian melebihi kekaguman kepada Allah.

Siti Fatimah tengah. Ihsan gambar dari mengaji pasti boleh


Aku pesan dan doakan khusus buat insan bernama AKU dan kamu2 semua agar Allah tetapkan hati. Sebab hati kita sentiasa berbolak balik. 

Aku ambil sebahagian lirik Jagalah Hati(SNADA)

Jagalah hati jangan kau kotori
Jagalah hati lentera hidup ini
Jagalah hati jangan kau nodai
Jagalah hati cahaya Illahi

Bila hati kian bersih
Pikiranpun akan jernih
Semangat hidup nan gigih
Prestasi mudah diraih

Namun bila hati keruh
Batin selalu gemuruh
Seakan di kejar musuh
Dengan Alloh kian jauh

Bila hati kian suci
Tak ada yang tersakiti
Pribadi menawan hati
Dirimu disegani

Namun bila hati busuk
Pikiran jahat merasuk
Akhlak kian terpuruk
Jadi makhluk terkutuk

Bila hati kian lapang
Hidup sempit terasa senang
Walau kesulitan dagang
Dihadapi dengan tenang

Tapi bila hati sempit
Segalanya jadi rumit
Terasa terus menghimpit
Lahir batin terasa sakit




5 comments:

  1. Moga2 dia terus istiqomah di jalan Allah

    ReplyDelete
  2. doakan je la dia dpt jaga aurat dia :)

    ReplyDelete
  3. azekzk& cik tikah

    harap2..moga allah tetapkan hati....hati yang paling besar main peranan...

    ReplyDelete
  4. berpijak dibumi yg nyata....
    jgn mudah tergoda.....
    iman kena kuat.....

    ReplyDelete
  5. remyhazza....yup...mmg jangan dan jangan dan jangan
    iman dan malu saling berkait

    ReplyDelete